Du kan nå oss på flere måter

Ring 225 66 700, trykk på chat-ikonet eller skriv en melding for å få kontakt med en av våre rådgivere. Vi kan bidra til problemløsning og mestring.

Åpningstider:

Mandag, tirsdag, onsdag, fredag: 

09.00 - 15.00

Torsdag:
09.00 - 18.00

Du kan  også henvende deg til oss via

Ikke ta arbeidslysten fra dine medarbeidere

Mange ganger føler ansatte at leder demotiverer istedenfor å motivere til ennå bedre innsats.

Det er gjort undersøkelser på hva som virker demotiverende og hva som motiverer medarbeidere. En fornøyd og glad ansatt yter bedre og klarer å overkomme stress og store oppgaver.

Opplever du at leder demotiverer deg på jobben så ta en fortrolig prat med din leder og fortell hva dette gjør med deg og de oppgaver du skal utføre.

Det finnes heldigvis mange gode og dyktige ledere som bryr seg om og lytter til sine medarbeidere. Det er forskjellige roller på en arbeidsplass men alle må jobbe mot det samme målet for å lykkes. 

 Demotiverende ledere forteller andre hvordan de skal gjøre ting de allerede gjør – særlig hvis de fra før av gjør disse tingene på en god måte.

Med slik oppførsel signaliserer man at de andre ikke har peiling på hvordan de skal gjøre tingene, noe som igjen gjør at man kan føle at de anstrengelsene man legger ned er bortkastede. En annen effekt er at den som har sagt hva andre skal gjøre har satt seg i en posisjon der han kan forlange å få æren for resultatet. Han har jo tross alt sagt hvordan dette skulle gjøres …

Demotiverende ledere sørger for å ydmyke medarbeidere i offentligheten, og da aller helst foran et publikum medarbeideren bryr seg om. Det kan eksempelvis være ekstremt ydmykende hvis sjefen slår til med slik oppførsel i et møte med en viktig kunde eller leverandør.

Demotiverende ledere elsker å overraske. De overrasker til stadighet i betydningen at de sprer forvirring og usikkerhet rundt seg i hverdagen. Hvem av de involverte har snakket sammen på forhånd? Hva er det egentlig som foregår?

Dette er et utdrag av undersøkelse om demotivering på arbeidsplassen, men det er gjort andre undersøkelser på hva som motiverer medarbeidere. En leder som ser sine medarbeidere og bryr seg om og ikke med, vil lykkes. Alle ledere bør bruke  tid hver uke på sine ansatte.

En leders viktigeste oppgave er sørge for at sine medarbeidere lykkes.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.